Ο Μ Α Δ Α   Φ Ω Τ Ο Γ Ρ Α Φ Ι Α Σ   Τ Ο Υ   Ε Ν Ι Α Ι Ο Υ   Λ Υ Κ Ε Ι Ο Υ  Α Γ Ρ Ι Α Σ

Σχολικό Έτος 2005-2006

Photo Gallery


Ο ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΡΙΑΣ.

   Ο περίπατος - από τον Συνοικισμό μέχρι  το Σουτραλί Αγριάς - στη φωτογραφική ματιά.

 

Ο παραλιακός δρόμος της Αγριάς , από τον Συνοικισμό μέχρι και το Σουτραλί, μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένας άξονας με πολλαπλές λειτουργίες. Λειτουργίες διαφορετικές και πολύπλοκες στην έντονη γραμμικότητα  του δρόμου αυτού. Παλιές αποθήκες επεξεργασίας της ελιάς και νέα εμπορικά καταστήματα, πρόσφυγες και οικονομικοί μετανάστες, παλιά και νέα κτίρια-κατοικιών, προβλήτες-σκάλες για την τότε φόρτωση των εμπορευμάτων και των ελαιών, τα παραδοσιακά κιόσκια – τσαρδάκια, ροές  των αυτοκινήτων, η γραμμή του τρένου, η νεοδιαμορφωμένη πλατεία, ζώνες των λουομένων και άλλα πολλά. Κόσμος που πηγαινοέρχεται αδιάκοπα γεμίζοντας και αδειάζοντας τους παραπάνω χώρους στο παιχνίδι του χρόνου και της εναλλαγής των εποχών. Και όλα αυτά στη γραμμικότητα του μετώπου δίπλα στη θάλασσα. Θάλασσα - σημείο αναφοράς, των ανθρώπων που ζουν, στον τόπο της Αγριάς. 

            Ως στόχοι του προγράμματος ήταν:

·       Να εξοικειωθούν οι μαθητές στη «φωτογραφική ματιά».Να προσεγγίσουν και να γνωρίσουν την τέχνη της φωτογραφίας.

·       Να αποτυπώσουν φωτογραφικά την καθημερινότητα των ανθρώπων της περιοχής τους, τις αγροτικές τους εργασίες και την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου τους.

·       Να δουν φωτογραφίες μιας «άλλης εποχής» -αρχείο Ζημέρη, κατανοώντας την αλλαγή του χρόνου και των συνηθειών των κατοίκων στον τόπο της Αγριάς.

·       Να κατανοήσουν την έννοια της αλλαγής και του περάσματος του χρόνου. Στο πλαίσιο αυτό να εντοπίζουν χώρους που θα αποτυπωθούν στη φωτογραφία ώστε μελλοντικά η ίδια να καταστεί μαρτυρία – τεκμήριο και μνήμη.

·       Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του παρόντος με το μέλλον αλλά και με το παρελθόν.

·       Να βιώσει ο κάθε μαθητής, με το δικό του προσωπικό τρόπο, το πεδίο- ως μονοπάτι και να δημιουργήσει  μία αφήγηση μέσω της φωτογραφικής πορείας του.

·       Να αναπτύξουν την συνεργασία μεταξύ τους.

·       Να έρθουν οι μαθητές σε επικοινωνία με τους κατοίκους της περιοχής τους - άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.

 

Την ομάδα αποτελούσαν οι μαθητές:

Αγγελή Μαρία

Αρνάκης Θεοδόσης

Βαμπούλα Γιασμήνη

Γκατζιούρα Σταυρούλα

Ζησοπούλου Μαρία 

 

 

 

Συντονιστής εκπαιδευτικός:     Πλαβός Ελευθέριος