ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΡΙΑΣ

Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα

«ΕΛΙΑ- Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»

Σχολικά έτη :2003-2004, 2004-2005, 2005-2006

Photo Gallery

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ


Στη διάρκεια του σχολικού έτους 2003-2004, το Ενιαίο Λύκειο Αγριάς Μαγνησίας ξεκίνησε την υλοποίηση του προγράμματος «ΕΛΙΑ-Εθνικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης». Οι μαθητές οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόγραμμα, με τη βοήθεια των υπεύθυνων καθηγητών, πραγματοποίησαν επισκέψεις σε ελαιώνες και ελαιοτριβεία της περιοχής τους, συνέλεξαν και κατέγραψαν πληροφορίες για την καλλιέργεια της ελιάς και την επεξεργασία του ελαιοκάρπου και πήραν συνεντεύξεις από ελαιοπαραγωγούς και ιδιοκτήτες ελαιοτριβείων. Μετά την εργασία πεδίου, οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, επεξεργάστηκαν τις πληροφορίες και τις μετρήσεις, αντάλλαξαν απόψεις με άλλες περιβαλλοντικές ομάδες και τέλος, αφού αξιολόγησαν οι ίδιοι την πορεία υλοποίησης του προγράμματος, συμπλήρωσαν τα φύλλα εργασίας και κοινοποίησαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους στη σχολική κοινότητα και στο Κ.Π.Ε. Στυλίδας.

Κατά την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους, μετά από ενημέρωση και συνεργασία των γονέων και κηδεμόνων, παρουσιάστηκαν οι στόχοι του προγράμματος από τους υπεύθυνους καθηγητές. Στη διάρκεια της  χρονιάς, οι ομάδες των μαθητών με τη συμβολή και νέων μελών, πραγματοποίησαν τις παρακάτω δραστηριότητες, με στόχο την έρευνα και συγκέντρωση υλικού : επίσκεψη σε συμβατικό ελαιώνα, σε σούπερ μάρκετ της περιοχής, σε γεωπόνο, στη Δ/νση Γεωργίας Μαγνησίας, σε βιομηχανία τυποποίησης ελαιολάδου και βρώσιμων ελιών καθώς και σε βιολογικό ελαιώνα. Εκτός από τη συλλογή πληροφοριών, οι μαθητές και οι υπεύθυνοι καθηγητές διοργάνωσαν συνεστίαση με την παράθεση εδεσμάτων, συζήτησαν και αποτίμησαν τις εργασίες και τα συμπεράσματά τους. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς, παρουσίασαν το πρόγραμμα στη σχολική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία, σε ημερίδα που διοργανώθηκε στο Πορφυρογένειο Ίδρυμα Αγριάς.  Παράλληλα παρουσιάστηκε το έντυπο-βιβλίο με τίτλο «Ελιά η γλαυκόφυλλη», το οποίο αποτελεί τον καρπό όλης της μέχρι τώρα συνεργασίας των μαθητών στα πλαίσια του προγράμματος.